tisdag, maj 4

kvällsarbete främjar sömnad

Jobbar tack och lov lite kvällar denna veckan och är t o m ledig onsdag och torsdag, känner mig snart som mig själv igen och därmed kommer längtan att sy tillbaka också!! Skulle lämna tillbaka lite sömnadstidningar på biblioteket igår, har lånat om dem igen och igen men inte riktigt kollat i dem, så nu, till slut ritade jag av ett barn mönster, snabbt och lätt var det gjort. Hann till och med sy lite innan jobb, men det blev lite fel så klart så jag la ner det innan irritationen tog överhanden. Idag tror jag att jag fick till det i alla fall. Här har ni resultatet... Den är ämnad till en liten tjej på ca 9 månader. Samma tyger som tunikan hennes stora syster fått för ett tag sen, det är ju kul med matchande kläder tycker storasyster .

Fick så fina saker med posten idag, en önskar som uppfylldes och ett jättefint tyg som jag köpt på tradera utan att egentligen fatta det :-) Men jag blev glad när öppnade det bulliga, mjuka kuvertet i alla fall. Vad tror ni, en sommarklänning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar