tisdag, mars 16

Mitt första inlägg i min alldeles egna syblogg.

För lite mer än ett år sedan fick jag reda på att min bästa vän och min bror skulle ha barn ungefär samtidigt... hmm... funderade att tag och kom på att jag ville sy lapptäcken till de små liven som var på väg. Sagt och gjort, jag började sy och har nästan inte slutat sen dess. Att det kunde vara så roligt trodde jag aldrig!! Jag valde bort syslöjden i högstadiet och var den ända tjejen som hade träslöjd, kunde inte förstå varför de andra tyckte bättre om att sy än att tälja... Kanske därför jag tycker det är så roligt nu, det är frivilligt, kreativt och beroende framkallande. Som jag sa till en vän, det är en fin gräns mellan beroende och brinnande intresse.

Här kommer i alla fall lite bilder av mina små skapelser...





1 kommentar:

  1. Vad fina saker du syr Maria!

    Kram

    Anette K (fd kollega på jobb)

    SvaraRadera