onsdag, april 21

en liten babyfilt

Lite stuvbitar, lite billiga secondhand inköp, några timmars arbete och Vips!! så har det blivit en babyfilt. Har idag äntligen sytt färdig den. Har i och för sig inte hållit på så länge men symaskinen har krånglat med mig mer än vanligt. I och för sig hade den desto mer material att ta sig igenom med tanke på den lite tjockare fodringen. För tjock fodring är ju ett måste om det är tänkt att man ska ligga och krypa och snurra runt på filten. Tänkte ett tag att jag borde ge maskinen ett namn så att jag lättare kan skälla på den när den ställer till det för mig, eller så kanske jag borde ge den beröm för att den kan sy så tjockt?!

Här har ni i alla fall bilder på den. Ljuset är inte det bästa men jag kunde inte låta bli att fota och lägga upp bilder ikväll trots den sena timmen och dåliga belysningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar