onsdag, september 1

Här händer det grejer...

Efter ca 2 veckor på plats har jag snart vävt klart min grundväv. Har fortfarande glömt att fota den! Men ni har lite att se fram emot!! Vad sägs om tuskaft!? Panama? Kypert i alla de former? och lite till... bara för att reta smaklökarna liksom :-)

Vi har också börjat brodera. Att vissa sömmar kunde vara så krångliga att få till. Jag tittar och tittar på vissa av dem men kan inte begripa hur jag ska göra med nål och tråd för att få till dem. Vi har som uppgift att göra ett fritt broderi. Jag satsade på säkra korsstygn + lite som ni får se längre fram. Det ska förresten tilläggas att det tar en väldig tid att brodera, fastnade med första bokstaven i nästan 2 timmar på en hård träbänk i söndags. Sen har jag gått på voltaren för ryggsmärtor i tre dagar, tack och lov känns det bättre nu. Här snackar vi om att offra sig för konsten!


Jag har även förberett för två stycken nya lapptäcken. Har ingen specifik mottagare i åtanke... så kolla på bilderna, faller du för färgerna? Tänk då födelsedags present, dop present, julklapp!! Du kan nämligen få köpa ett när de är färdiga.



Men det slutar inte där!! Den senaste veckan har vi tvättat och förbetat ullgarn inför den omtalade växtfärgningen som skulle äga rum. Riktigt ulligt var garnet, luktade fortfarande djur! Snacka om att jag kände mig som ett betong barn som var helt fascinerad av detta :-) Och idag var dagen D. Vi i min grupp färgade med kastanjeblad och krapp. Lite före och efter bilder...


Vi var precis brevid en hage där det fanns massor med kossor, en get och två hästar. Blandningen kändes väldigt fin på nåt sätt.




Vi återvänder till samma strand i morgon för att fortsätta färgandet... det kommer mera...

2 kommentarer:

  1. Jag föll för det blommiga bruna / rosa / orangea... Var har du köpt det? Eller det är skolans? Kram

    SvaraRadera
  2. Det hittade jag på en loppis på ett torg i Lund förra sommaren. Visst är det fint!

    SvaraRadera