måndag, augusti 23

Varpa en varp

Att det var så mycket arbete bakom en trasmatta kunde jag aldrig tro. Hur är det möjligt att de är så billiga på IKEA??? Vad får de som väver egentligen betalt för allt arbete de lägger ner? Eller, de kanske är industriellt vävda... Inte vet jag. Jag har i alla fall varpat en varp idag och satt upp den i en vävstol. Tack och lov har jag klasskamrater för det går inte att göra själv.
(bild hämtar från Broköpsgården)

I helgen hade jag finfint spontant besök. Vi gick och gick och gick... det är vad man kan göra i Vadstena, och lång tid tar det inte heller :-) Huvudgatan var avklarad på rekord tid och nån shopping blev det inte. Men vi åt gott och det är något fantastiskt med vänner man kan slappna av med.



Sist men inte minst en bild av ett av mina pågående projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar