fredag, augusti 6

Shopping

Var in en sväng på Myrorna igår, visste att jag nog inte borde gå in där men kunde inte hindra mig själv. Jag vet ju vad som händer... Kom ut därifrån med en fin klänning och två härliga tyger, mycket tyg dessutom, inte nån liten stuv bit.
Den gröna, svår att göra rättvisa på foto, färgen blir inte riktigt som i verkligenheten, speciellt inte när man tar bilden vid midnatt. Hur som, det gröna är lite kraftigare bomull skulle jag tro. Vågar och kan jag kanske det kan bli en vårjacka nästa år. Det handlar mycket om mod. Annars får det väl bli väskor det med...

Det andra tyget är lite tunnare i kvaliten, färgen på detta tyget var ännu svårare att fånga i kameran. Ser en fin tunika framför mig. Förslagsvis någon mönster som jag hittat i boken nedan.


Har fastnat i så många fina sybloggar. Det är otroligt vad fina saker folk gör! Blir så inspirerad. Ibland är det nästan roligare bara att sitta och kolla vad folk gjort och imponeras än att testa själv och misslyckas. Men nu vill jag ju lyckas så jag köpte en bok som många skrivit om, på finska!! Gick inte att hitta varken på svenska eller engelska, men den ända som fanns, och dessutom till bra pris var på finska, så den köpte jag!! Tack och lov tydliga bilder och sen så finns ju google translate om det skulle krisa. Kanske lär jag mig lite finska till på köpet?!

12 dagar kvar till skolan börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar