söndag, augusti 7

stickat stickat stickat

Den sista tiden har det gått från virkat till stickat här i mitt hem.

Har en sån sticklust!! Vill sticka komplicerade spetsmönster men inser att just nu har jag inte energin till att hålla koncertrationen uppe på det sätt som krävs.

Efter en tur till butiken Grunnebogarn för drygt en vecka sedan har jag nu två olika stickningar på gång.

Den första är till mig själv. Än så länge i alla fall. Får se hur resultatet blir, kanske passar det bättre till någon annan. Hittade ullgarn i fyra fina färger som jag inte kunde motstå. Jag tänkte mig att det skulle bli en sjal från början. Började virka men blev inte nöjd. Testade sen att börja sticka en trekantssjal, men det blev inte riktigt rätt heller. Så det slutade med att jag la upp ca 130 maskor på rundsticka istället och nu stickar jag runt, runt, runt och försöker hitta på olika mönster med de olika färgerna istället.

Att jag jobbat hela sommaren avslöjar de vita benen :-)




En morgon denna veckan satt jag ute i trädgården och åt frukost och stickade. En ynnest för mig som inte haft tillgång till en trädgård på 26 år! Kunde inte låta bli att fota några av godsakerna som växer därute.




Nu ligger några påsar vinbär i frysen och vänter på att hamna i nått gott bakverk under hösten. Äpplena hänger än på träden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar