tisdag, augusti 9

Symöte : Stickning nr 2

I förra inlägget berättade jag om en stickning jag satt igång efter mitt besök på Grunnebogarn. Nu tänkte jag berätta om stickning nr 2.



Jag köpte 3 nystan M&K Eco Baby Bomull. Ett jätte mjuk och gosigt garn som verkligen passar till kläder, mössor, filtar mm till bebisar. Eftersom jag längtat efter att sticka men inte känt för att sätta igång ett projekt som involverar strumpstickor fick det bli en hjälmmössa istället som stickas på två stickor i flera zick-zack partier så syr man ihop den sen. Riktigt hur har jag inte förstått än men jag tänker att det löser sig säkert :-)


Mönstret till mössan hittade jag på denna siden. Den ska också få åka med Värma Liten insamlingen till Kongo.


Efter förra veckans frånvaro från symötet är det väldigt trevligt att vara tillbaka, om än med ett lite kortare inlägg!


Vad resterande symötesdeltagare haft för sig kan ni se på på Husmorsskolan.


Ps. Vad tycker ni om den nya layouten förresten?! Visst blev det mycket "renare" och behagligare för ögonen nu?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar