onsdag, januari 11

Mina kakfat

I mitt vitrinskåp i köket så är det inte mycket som matchar. Jag faller får så många olika mönster på koppar, glas, skålar och tallrikar. Sen några månader tillbaka har jag jobba i en second hand affär där jag kan få lite utlopp för min förtjusning i fint gammalt porslin.

Januari är min månad att skylta ett visst bord och någon nämnde att vi hade mycket gammalt udda porslin på lagret som vi behöver bli av med. Sagt och gjort, skylten skulle ha tema DIY - do it yourself. Ta gammalt och använd det igen, kanske på ett nytt sätt.

För att visa folk vad jag menade satt jag igång att göra kakfat/tårtfat. Så fantastiskt roligt! Tror jag kommer att göra fler! Jag gick på jakt på lagret, hittade fina tallrikar som jag blev lite småförälskad i, hittade gamla ljusstakar och snapsglas som jag använde för att göra det olika "hyllplanen". Var tvungen att hitta ett riktigt bra lim också så att faten blir hållbara. Maskindisk kanske inte är rekommenderat men det borde fungera att diska som vanligt tycker jag nog.

Här följer en liten bildkavalkad...










2 kommentarer:

  1. Helt underbara, tänk att få lägga up hemabakat på dessa bådårande kakfat. Du är en inspirations källa.
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. SUPERFINA!! :))) Love it :) kram Lina L

    SvaraRadera