tisdag, oktober 5

nu var det länge sen sist...

Insåg precis att det var ett tag sedan jag skrev sist. De sista två veckorna har gått väldigt snabbt. Jag varit ner i Skåne båda helgerna och träffat fin, fina vänner och min familj. Efter andra helgen hemma ville jag inte riktigt återvända. Det var så härligt att få vara så bland människor man tycker om och som tycker om mig. Veckorna mellan besöken har därmed blivit lite kortare och lite mindre tid för att uppdatera, eller ärligt talat, mindre inspirerad att göra det. Men jag har i alla fall satt upp en ny väv, det är tänkt att det ska bli fyra kökshanddukar om det går som det ska. Bomullsgarn i varpen och lingarn i inslagen. Har även stickat ett par vantar i ullgarn som det ska broderas på, givetvis blir det Skånskt Yllebroderi. Jag har gjort färdigt ett broderi också, till en riktig liten prinsessa. Har visat bilder på det här tidigare, nu har det blivit till en riktig kudde. Kudden är inlämnad hos min lärare, men när den återvänder ska den fotograferas så ni får se hur det blev.

Det är en ny upplevelse för mig som vanligtvis försöker kopplar bort mig själv och mina tankar när jag går till jobbet att hela tiden få låta tankarna spinna iväg och komma på nya ideer och förslag på vad jag kan göra härnäst. Går jag in på www.garnstudio.com eller www.ravelry.com så kan jag fastna hur länge som helst och drömma mig bort om allt jag vill göra. Där finns inga patienter att tänka på... Ingen som mår akut dåligt, som har ont, mår illa, inga daganteckningar som ska skrivas, ronder som ska avklaras... Ska jag vara ärlig kan jag känna mig ganska egoistisk som får lov att helt fokusera och snöa in på detta just nu. Vad hjälper det andra människor?

Inser att detta inlägget blir väldigt tråktigt utan bilder. Så jag lägger upp några stycken på väven jag kämpade med för att få upp. Fler få komma senare på mina fina färdiga projekt.


1 kommentar:

  1. Du om någon har väl rätt att få vara lite egoistisk nu ett tag, även om det nog bara är du själv som ser det så... Man kan inte göra gott för andra om man inte gör gott för sig själv ibland också... Vi saknar dig massa på kirurgen men vi är också alla avundsjuka (tror jag) på att du gör något annat ett tag... Många kramar Natt-Anna

    SvaraRadera