onsdag, juni 29

Ännu mera virkning.

Jag tänkte inte tillåta mig att börja på de där mormorsrutorna som jag skrev om igår innan jag var färdig med sjalen jag höll på att virka. Och det blev jag i helgen. Blockade den på en extramadrass jag har och lade fuktiga kökhanddukar ovanpå. Funkade hur bra som helst :-)

Den är virkad i ett grön ullgarn, superwash. Trodde inte att det skulle krävas så många nystan som det gjorde men snälla Emelie fixade fler till mig så att jag kunde fortsätta. Det blev alltsomallt 250 g garn. Skulle nog vilja ha två nystan till för att få den riktigt så stor som jag önskade. Om ni kollar noga på bilderna ser man att jag ändrade i mönstret för att dryga ut garnet men jag gillar effekten som det skapade. Får se om jag hittar nån snarlik färg att fortsätta med eller virka en kant runt, eller så får det vara bra som den är.





Vad tycker ni? Tar tacksamt emot smakråd. Saknar min klasskompisar och deras ärliga smakråd eller avrådningar ibland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar