onsdag, april 6

Dreams come true

Nu har det varit tyst i en vecka och lite till här på bloggen. Jag har befunnit mig på annan ort. Närmare bestämt i Jämtland. I Östersund och i fjällen. Ibland har man flyt här i livet. Man går och bär på drömmar, några "längtor" som man inte vet riktigt hur man ska få till det, hur de ska kunna gå i uppfyllelse. Mina nära har de senaste åren hört mig tjata om Norrland, långfärdsskridskor, skoteråkning mm. Att åka skoter finns för övrigt inte med på min längtans lista längre, alldeles för högljudda och illaluktande! Och längdskidåkning stod verkligen inte med på listan man jag fick testa ändå och är ganska såld. Så nu är det april månad och tack vare så fina människor i min omgivning kan jag börja bocka av på den där längtans listan.

  • Långfärdsskridskor - check

  • Åka norr ut i Sverige (i alla fall till Dalarna och södra Norrland, glöm inte att jag är en skåning!) - check

  • Längskidåkning - check

  • Gå på tur i fjällen - check

Trodde jag aldrig! Och allt detta på bara 3 månader!


Nu fortsätter jag drömma om sommar fjällvandringar, kajak paddling i Bohuslän... Får se vad jag kan kryssa av på längtans listan efter sommaren.


Och om ni väntar några dagar till har jag återhämtat mig så pass att det kommer lite nya inlägg här. Klarade inte av att göra mer än sticka några varv på en sjal idag efter nattåget i natt.



(It's been a quiet here for a week or so. I've been to the North of Sweden, well actually only to the middle of Sweden but it's considered the north :-). I've had dreams come true. For a few years I've been longing to go to the North of Sweden, see the mountains, the forests, try nordic skating. I never had a desire to try cross country skiing. But through really nice people and good friends I've been able to within the last three months do all of this. Nordic skating was amazing! I'm hooked to cross country skiing and now, this past week I've been the furthest north I've ever been in Sweden, in Jämtland, back country skiing, Do you know what that is? Found the word in web dictionary but don't know if the translation is correct. All these things for the first time in my life has happened within the last 3 months. I'm lucky.


Now I'm dreaming of backpacking even further north and kayaking... Let's see what I can cross off my list by the end of summer...


Be patient, after my body adjusts after a night on the train there will be more posts here. Couldn't do much else today except knit a few rows on a scarf. )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar