onsdag, april 20

Project Runway goes to Vadstena

Nu sitter jag vid en mac dator och försöker få ihop ett inlägg... Inte riktigt så lätt som jag hade tänkt mig. Det som jag vill ska hända när jag trycker ner tangenterna händer inte riktigt så det blir som det blir :-) Fotona kommer inte i ordning men vad gör det...

Förra vecka hade vi en bonus dag. En dag med en överraskning från vår lärare. Inte var det glass och choklad sås eller fruktsallad, nä, det var något mycket bättre!! Jag kallar det Project Runway goes to Vadstena. Vi fick dela in oss i grupper om 2-3 personer. Ta en provdocka och sen improvisera. Vi skulle utgår ifrån en rektangel, en triangel eller assymetri. Vi använde alla möjliga och omöjliga tyger för att drapera på dockan. Och efterhand växte dessa sköna kreationer fram. Tyger man aldrig annars skulle använt såg helt plötsligt bra ut. Det var så kul att improvisera, inte behöva sitta och rita mönster med linjal och miniräknare utan bara kunna gå på känsla. Lite nålar här, lite veck där, tråckla några stygn...


Jag, Lina och Emelie åstadkom den här lilla utstyrseln. Lite Wild West tema och samtidigt nån koppling till prinsessan Madeleine kom vi fram till :-)




Helt enkelt superkul! Längtar tills jag får flytta in i min nya lägenhet, får packa upp min egen drovdocka ifrån källaren och sätta igång och drapera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar