måndag, april 18

Screentryck : Favorit i repris

Screentryck... än en gång screentryck... Jag har tryckt så mycket det senaste halvåret att min fantasi nästan tagit slut kändes det som. Men så var ju inte fallet. Så länge man har tillgång till träd, fåglar eller fjärilar så blir allting bra :-)

Men först lite bilder på mina duktiga klasskompisar. Vi körde med två färgstryck, kolla här så fint Emelie gör:







Det är ganska roligt hur olika ett tryck kan bli bara man byter färg på tyg och tryck, det får liksom en annan känsla då.





Tyget jag tryckte på är ett tryck jag gjorde i höstas. Jag gillade det men kände att det inte var något jag skulle använda. Det var liksom för kantigt, för hård på nåt sätt trots den mjuka färgen. Men med lite fjärilar så blev jag hel nöjd! Riktigt nöjd. Lite broderier på detta också så har jag nog min nya tavla till mitt nya vardagsrum fin och färdig. Jag gick visst över gränsen från mönster till bild som min lärare så... klurar på vad det betyder än...





Och sist men inte minst tryckte jag lite etiketter som jag kan pryda mina framtida verk med! Billigare så än att skicka efter färdigtryckta i alla fall :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar