lördag, april 30

Tips Trixs och Ideer

Jag erkänner... jag älskar att läsa sybloggar, stickbloggar, ja kreativa bloggar helt enkelt. Det är väl därför jag inte kan motstå att ha en egen. Tänk om det kunde vara så att folk blev inspirerade av att läsa om det jag gör lika mycket som jag blir inspirerad att göra saker när jag läser andras. Om det är så så skulle jag vara jätte super mycket jätte glad!

Efter en tur till Tygmarknaden i Mjölby idag kom jag hem med tre fina tyger. I min hjärna är det tre tygerna = ett senapsgult linne med små knappar med rosor på, en fin blommig t-shirt tunika med förhoppningsvis holkärm och en fin kjol i midjehöjd med små knappar i sidan. Fyndad nämligen lite knappar med...
...hur som helst, det jag skulle komma till var att när jag kom hem så tog jag fram en filt, lade mig till rätta i sängen med datorn brevid för tvättäkta slappande. Ett avsnitt av Project Runway så klart och så lite blogg läsande.

Och gissa vad jag hittade... 2 helt fantastiska bloggar med vackra klänningar och kjolar! Ni bara måste kolla!

Den ena heter Gertie's New Blog for better sewing.
Hon inte bara gör jätte fina klänningar utan hon delar med sig av tips och trix också. Plus en massa inspiration så klart.

Nästa är The Fables Needle blog. Hon gör så vackra klänningar att jag önskar att jag fick gå klädd så hela tiden. Även om jag gillar byxor med... Men jag får en sån lust att sy och sy och sy och sy...





Och sist men inte minst den här bloggen som den senaste timmen fått mig att vilja laga så mycket mat att jag skulle kunna fyllt två frysar tror jag. Hon syr också vill jag tillägga... Bloggen har det fantastiska namnet Angry Chicken. Har en snabb och lätt guide till hur man kan sy sina egna tight eller leggings eller vad man nu vill kalla dem här. Själv har jag inte testat än, måste ju rita eget mönster i skolan, inte tid för fusk än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar