måndag, maj 2

jag hjärta trikå

Nu, nu äntligen har vi fått börja sy trikå i skolan! Oj, oj, oj vad jag gillar det.

Torsdag fredag förra veckan blev det en långärmad t-shirt med 3/4 ärm, lite knappar i halsringning mm. Blev riktigt nöjd! Foto får jag återkomma med. Galgen och jag har inte riktigt samma kroppsform och galgen gör därmed den inte riktig rättvisa. Och någon liten photosession med mig själv har det inte blivit. Men det kommer! Tyget jag använde köpte jag bland stuvarna på stoff och stil för en 30 lapp, kapparna var gratis på skolan... billigare kan det ju inte bli.

Idag fick jag till ett linne som jag tror kommer bli en sommar favorit, säkert vinterfavorit med, med en lite kofta till. Jag blandade senapsgult och vitt med rosa och röda rosor... Något otippat kanske men resultatet inte mindre fint för det.

Tyvärr har inte jag och provdockan samma mått heller men så här klär den "henne". Att få en provdocka gjord efter exakt mina mått och former är en liten lyxdröm jag har...











(The time has come for us to sew with jersey fabric!! Oh what a dream come true! The fabric is so forgiving and it's really easy to make alterations until it fits the way I want to. Last week I made a 3/4 sleeve t-shirt which I'm really happy with and today I made a sleeveless top (pictures above). Unfortunately the "model" and I don't have the same meassurements but until I take some photos of myself wearing it, and the first one I made these photos will have to do. The is just the beginning of my jersey obsession... )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar