torsdag, maj 5

Färdiga babyplädar

Nu så, nu är de färdiga mina små babyplädar. Något mindre än jag hade tänkt mig men så fina ändå. Jag tycker de är lite som godisbitar. Att kalla dem babyplädar är väl lite till att begränsa deras användningsområde. Kan även sittar på av vuxna, både ute och inne för de är både tjocka och varma. Underbara sittunderlägg där man verkligen får plats med hela ändan(!). Eller perfekt att lägga bebisen på på golvet, eller ute i trädgården, som sagt, mjuk och inte en chans att bebisen fryser även om golven är kalla eller det är fuktigt i gräset, de blir nämligen vattentäta efter som det är så tjocka! Satt med dem i knät i går när jag sydde dig langettstygnen längs kanten, det tog inte 5 minuter så var jag svettig så varma är dem.

Ull är fantastiskt, luft och vattentäta är dem och SÅ varma.
Man kan ju ha den i vagnen på vinter med... Ja, som sagt, de kan användas till mycket. Måtten är ca 65x65 cm.





Får man önska att man lär känna en äldre dam (eller herre) med vävstol i Uddevalla som önskar att man använde den för det vore ju så synd om den bara stod och samlade damm? Ja, i så fall önskar jag med det.

Wool is fantastic! I made these babyblankets this spring. And when I look at them I get the feeling of spring och candy. They are woven and then thrown in the washing machin to make them more compact and wind and water resistant. Which makes them perfect for using for babys, as they are really, really warm too! You can put the baby on a cold floor, or in the garden and it will be fine. Or why not use in a stroller? Or since it's good in size to fit any behind, we adults can use outside or inside for sitting on. Anyways, wool is fantastic!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar