fredag, maj 6

Jag hjärta trikå 2

eller veckans skörd... man kan kalla inlägget flera saker.

Nu har jag tagit lite bilder på kläderna jag sytt i veckan. Mina trikå tröjor. Jag pratade med min pappa igår och då undrade han vad trikå är för något. Fick snällt förklara att det är tyg som går att sträcka mycket på. Som man kan få på sig utan knappar eller dragkejdor även om de ser små ut... nåt sånt sa jag ungefär. Men nu tror jag ju inte att ni behöver nån förklaring, känner på mig att det inte är så många män som närmar sig 60 som sitter och läser min blogg :-) Men... man vet ju aldrig!

Bilderna är inte av bästa kvalitet, men vad gör det? Den vita är en riktig favorit. Vi kommer att ha modevisning nästa vecka i skolan, då ska jag gå med den så nu sparar jag den tills dess sen kommer den nog att användas OFTA! Har med små detaljer som jag gjort på screentryck, fjärilarna och min "logga" på ryggen. Är lite extra nöjd med knäppkanten och knapparna :-)



Det här gula linnet visade jag häromdagen så det är ju inte nytt för er men så här ser det ut på.



Jag funderar på om jag ska snäva in det lite till över magen... Vad tycker ni?

Och sist men inte minst så gjorde jag en kjol med. Hittade ett fint tyg i helgen och tänkte direkt KJOL när jag såg det. Har även blivit lite förtjust i klädda knappar, tycker det blir så fint. Så jag klädde knapparna till kjolen med samma tyg som jag använde för kantbanden i linnet. Så hör det liksom ihop!




Det blåste en aning ute när jag tog bilden. Kommer fler fina av det jag sytt efter modevisningen.

Ja hujedamej, jag ska verkligen gå modevisning... Snacka om ett gigantiskt steg utanför min bekvämlighetszon! Och med läppstift dessutom!! När här jag någonsin använt det tidigare... Aldrig!! Men det ska bli lite kul... tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar