torsdag, maj 19

Klädda knappar... en kärlekshistoria

... eller i alla fall ett beroende.

Att klä knappar, för er som aldrig gjort det, är så roligt! Och det blir så snyggt. Det krävs inte alls mycket egentligen. Någon stuvbit av nåt fint tyg och knappar att klä. Man kan köpa knappar att klä själv som inte kräver några tillbehör mer än nål och tråd. Har testat det tidigare på en kjol jag gjort och det blev jätte fint.

Men igår fick jag testa med ett speciellt verktyg och det gick ju revolutionerande snabbt jämfört med att sitta och tråckla för hand. Det blev ca 45-50 knappar på en dag.



Nu ska jag bara komma på vad de ska användas till, vad kan jag sy där de skulle passa in. Hmm... så länge får jag väl titta på dem...

Några av knapparna är gjorda av stuvbitar jag hittat i en papperskorg, det turkos/blåa tyger är handvävt, precis som det vit/röda som kommer från en folkdräkt. Några andra är stuvbitar jag fått ta av några klasskompisar. Jag var inte den ändå som var fastande för det!






2 kommentarer:

  1. Så många snygga knappar! Nu är det bara ut och leta fina tyger som passar. Ha en bra kväll! Kram Nettan

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fina !!!!!

    Får man fråga var du köpt materialet?

    KRAM Karoline

    SvaraRadera