söndag, maj 8

Plötsligt händer det!


Under hela året här på skolan har vi hört talas om utställning och modevisning... Det är liksom det slutgiltiga på något sätt och nu är det dags, nu är det vår tur. Denna veckan är förberedelsernas vecka för på lördag smäller det! Eller smäller och smäller men det är då vi ska visa världen vad vi egentligen sysslar med på textillinjen. Vi sitter uppe i våra lokaler och "knåpat och knepar", mönsterkonstruerar, syr, väver, stickar och virkar, knypplar och broderar. Det mesta i textilväg känns det som och nu ska alla ni andra som vill få komma och titta. Det blir dels en utställning med jättemycket av det vi gjort samt en modevisning, eller snarare två modevisningar, en på fm och en på em.


Än en gång säger jag modevisning! Ja, jag ska gå med i en modevisning. Om jag hade en lista över 100 saker jag ville göra innan jag dör så skulle det verkligen inte så med på den! Men nu är det så... Har en känsla av att jag skrivit om detta tidigare så ni förstår ju att detta är något stort för mig, ett stort steg utanför min bekvämlighetszon. Men nånstans djupt där inne så ska det bli lite roligt också... eller...


Ni som vill och kan och har vägarna förbi är i alla fall varmt välkommna till Vadstena, nästa lördag den 14 Maj mellan kl 10-16, till Vadstena Folkhögskola, Trefaldighetsgården, för en super fin utsällning och årets (!) modevisning.


ps. Två elever som gått en påbyggnads termin har varsin utställning med som inte går av för hackor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar