söndag, juli 24

Vår utställning - så här i efterhand!!

(Hittade ett inlägg jag gjort för två månader sedan men inte lagt upp av nån anledning... Kanske kunde vara dags för det nu istället!)


Tänkte visa lite bilder från vår fina utställning. Det var Folkhögskolansdag här på skolan i lördags, då ställde vi ut allt vi gjort under det gångna året. Det var alla olika tekniker som visades. Det var sömnad, knyppling, stickning, vävning, virkning, screentryck, broderier, våt- och nåltovning mm. Vi körde med tema "Hemmet". Utställning byggdes upp kring de olika rummen. Tror inte det är svårt att lita ut vilket rum som är vilket :-)

Den första bilden här är dock inget rum, som hängde ni inte med är det inte så konstigt :-) Vi satt upp en varp i en vävstol, använde beige ullgarn om jag minns rätt. Vilket inslag vi använt har varit olika för varje person. Men så här ser det ut, 1 varp, 7 personer, 7 olika reslutat.





Min blommiga kjol, gjord av tradera fyndat tyg!




Mattan på bilden ovan pryder nu mitt sovrumsgolv.
Men kökhanddukarna har jag inte vågat använda än...








och duken på det lilla bordet ligger fint på mitt köksbord...





KAN VI KAN ALLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar