måndag, oktober 13

Bullen kommer nog inte att frysa

Som jag nämnde häromdagen så väntar jag och min man på vår "Bullen" som snart ska titta ut. "Bullen" är arbetsnamnet som gäller eftersom vi inte vet om det blir en flicka eller pojke än. Att det blir ett barn har vi alla fall koll på och det känns ju allra viktigast.

Både jag och min mamma har ägnat oss åt lite stickning till "Bullen". Idag tänkte jag ni skulle få se den ursöta lilla tröjan med de gulliga knapparna som min mamma stickat.

Vart mönstret kommer ifrån vet jag faktiskt inte. Ganska basic modell. Fram- och bakstycket stickades för sig, likaså ärmarna. Garnet är om jag inte minns fel Sandnes Mini Alpakka. Ett helt otroligt mjuk garn som inte borde klia någonstans hoppas jag. Jag vet att det är ett par små raggsockar på gång också i samma färger men de är inte levererade än, men känner jag min mamma rätt dröjer det inte många dagar efter nedkomsten förrän hon är här på besök!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar