tisdag, oktober 28

Husmorsskolans symöte: Det är en bebishöst i år!

För något år sedan så fick ALLA barn. Inte riktigt sant men det kändes verkligen så. Det kom bebisar från alla håll och kanter. Lite likadant är det faktiskt nu i höst. Vissa av dessa barnen har föräldrar som man står lite närmre och därmed gläder sig så där extra med. En liten kille, som jag inte träffat än, men som jag ändå är sådär extra glad över kom till världen för inte alls många dagar sedan.

Jag kan ju inte låta detta passera utan att sticka något till den lille. Alla små behöver ju lite värme när höstrusket och vinterkylan kommer. Vad kunde då passa bättre tänkte jag än en liten mössa som jag bloggat om här tidigare och ett par sockar. Satsade på en tubsock av ren lathet. Slipper då sticka hälen men tror att den kanske sitter ganska bra på en liten bebisfot också. Hoppas det i alla fall.

                           

Garnet jag använt till mössan är ett enkelt vitt ullgarn som jag hitta på Netto av alla ställen. Det gröna är ett tunnare ullgarn, lite mjukare att ha i pannan, som jag stickat dubbelt. Sockarna är stickade i samma vita ullgarn, med en resår av blått, superwash ullgarn. Googlade och hittade ett mönster på hur den "skruvade" resåren skulle stickas. Hur enkelt som helst! Tog inte lång stund så var de färdiga.


Attans att man inte bor närmre vissa folk!!


8 kommentarer:

  1. Härligt, värmande set det blev!
    Jag tror den sortens strumpor passar ypperligt till bebisfötter.

    Ja, stjärngirlanger vore fint!
    Jag tänkte göra hängen av mina stjärnor och hjärtan genom att göra upphängning av sytråd.

    SvaraRadera
  2. Mottagaren av det här paketet kommer med säkerhet bli glad. Jättefina plagg!

    SvaraRadera
  3. Mössan var helt fantastiskt söt i sin enkelhet. Tack för mönstertipset!

    SvaraRadera
  4. Så fina! Och det är kul när det går snabbt att göra också.

    SvaraRadera
  5. Tack för alla snälla kommentarer. När man går hemma och väntar på en egen bebis har man liksom inte så mycket annat att göra :-)

    SvaraRadera
  6. Vågmönstret är jättefint, kommer passa utmärkt på liten :)

    SvaraRadera