onsdag, oktober 15

Inspiration!

Det var länge sedan jag hade sån inspiration i mitt stickande. Jag vill sticka allt möjligt och hela tiden och påbörja nya saker så fort jag kommer att tänka på dem.

Har tidigare märkt att har jag för mycket omkring mig, för mycket jobb, flängande eller bara är för trött så försvinner inspirationen men får jag då bara ta det lugnt några dagar så brukar den komma tillbaka.

Nu har jag varit sjukskriven och graviditetsledig sedan början/mitten på augusti och kära värld vad inspirationen tagit fart igen! Bara att hänga på så länge det varar antar jag.

Det som tillverkas just nu är:
- ett par vantar (julklappar)
- en tunika (julklapp)


Projekt på G:
- två små bebis mössor  Rättelse: en babymössa, kunde inte låta bli att börja på en idag och den blev visst färdig! Snabbt, lätt och så gullig. 
- en lite större mössa 
- en baby tröja 
- ett par innetofflor (minst!)



Idag tillbringar jag så mycket tid jag kan i sängen. Datorn, jag och mina stickprojekt. 
Hoppas ni får en bra dag där ni är!

3 kommentarer:

  1. Har du tips på mönster på en enkel babymössa? Eller var det i en tidning du hade hittat den du gjorde?

    SvaraRadera
  2. Hej Sara! Mönstret jag körde på babymössan är samma mönster som mössan till Mattias jag bloggat om. Har hittat det här: http://mariacarlander.blogspot.se/2012/11/sma-vagor.html

    Hoppas länken funkar! Går snabbt och lätt att sticka och blir himla söta!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för mönstret! Ska nog försöka mig på att sticka en liten mössa, verkligen snygg modell!

      Radera