tisdag, oktober 14

Tovade tofflor är nu färdiga.

Förra veckan visade jag er tofflorna som jag då i skrivandets stund höll på att tova i tvättmaskinen. Tack och lov såg tvättstugan ut som den brukade trots att jag tvättat med såpa och inte tvättmedel. Såg skräckscenariot framför mig hur hela rummet skulle vara fullt med skum. Inte realistiskt men tanken fanns där. Kolla gärna på mitt förra inlägg så ser du hur jag gick till väga. Mönster, garn och tovning finns att läsa om där.

Nu ska ni få se slutresultatet!







Plus:
De passade! Tanken är att en man med storlek större på fötterna ska få dessa i julklapp och till min glädje så kommer de att passa. De blev väldigt mjuka och varma dessutom. Kan ju behövas om vi ska få en vargavinter.  Man kan fortfarande se "stickmönstret" men de är ändå täta.

Minus:
Tyvärr hade jag nog fäst trådarna lite dåligt när jag sydde ihop rutorna så det finns ett par ställen som jag måste förstärka sömmen så att de håller ihop.  De blev dessutom ganska luddiga vilket jag inte hade väntat mig.

Allt som allt så känner jag att jag inte behöver skämmas för att slå in dessa i julklappspapper och ge bort dem i julklapp om några månader.

(Tack dessutom till min älskling som ställde upp som fotmodell!)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar