fredag, oktober 17

Den där mössan jag behövde hjälp med...

den är nu färdig! Skrev om den i förra veckan. Lyckades repa upp den på ett märkligt sätt och visste inte riktigt hur jag skulle komma vidare. Kände att jag behövde samla på mig lite mod för att ta tag i det igen och nu så är den färdig och använd i nästan en vecka.

Fick tips från lite olika håll på hur jag skulle gå tillväga. I alla fall för att förhindra att det ska krångla nästa gång. Bra att samla på sig lite tips och trix från andra med erfarenhet så att man inte gör om samma misstag om och om igen.

Resultatet har ni här:


Mannen är nöjd och mössan används. Det spelar nästan ingen roll hur mjukt ullgarn jag stickar till honom i så tycker han ändå att det kliar lite. Men, men det får han stå ut med :-) Mössan räcker ner över öronen vilket jag är mycket nöjd med. Kanske att den blev något "puffig". Hade kanske varit en bättre passform för någon med mycket hår som ska få plats innanför mössan. Men söt i den är han i alla fall. 

4 kommentarer:

  1. Supersnygg mössa som klär Mattias! Och jag gillar hur han får nästan som en gloria av de gula björkarna på första bilden! /Anna Hermansson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha Anna, det tänkte jag inte ens på :-) Tack, kul att du gillade den. Helt fast i detta mönstret nu :-)

      Radera
  2. Vad fin! Kommer du ihåg hur många maskor du hade i början?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag minns inte exakt hur många Ewa men det var en summa delbar med 8 i alla fall eftersom mönstret går över 8 maskor. Titta in på mönsterlänken jag lagt upp, hon beskriver bra hur man går till väga. Tack för ikväll!!! Kram

      Radera