torsdag, oktober 23

Piffning av ett par tråkiga vantar.

En vän till mig hade en stor utrensning av sin garderob i somras. Jag försökte agera tuff coach, resultatet var fantastiskt. Ibland måste man bara rensa för att se vad man verkligen har och vad som funkar. Ännu en bra grej med utrensningar är att en massa saker som inte används kan komma andra till nytta genom att lämna till second hand så klart eller till andra man känner. Här känner jag mig "lite" partisk med tanke på att min egen väska hade krymp när jag åka hem. Tyckte allt den var rymligare när jag åkte dit... Hmm...

Något av det jag fick med mig hem var ett par handstickade vantar. Inte allt i den vackraste färg eller modell men de var ju handstickade så jag kunde inte med att låta dem ligga i secondhandkassen. Jag ville helt enkelt ha dem själv. Så de fick hänga med hem.

Piffade till dem lite lätt. Inget överdådigt. Men tillräckligt så att de blir lite roligare att ha på sig. Och jag gillar faktiskt färgen nu. Var ju supervarm sommar när jag fick dem, men nu i höstrusket passar de så mycket bättre in. Och de matchar både min gröna och min blå jacka. Viktiga saker det där! ;-)

Knappar, virkad blomma och en vante - en bra början för lite piffning
                     


Jag tror bestämt vantarna är stickade i ett ullgarn. De små blommorna är virkade av Drops mjuka alpacka garn och knapparna är, om jag minns rätt, inköpta i Strikks butik i Göteborg. De har så otroligt många fina knappar! Garner också för den delen men jag brukar gå dit bara för att titta på knapparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar