måndag, mars 7

Broderi till fina människor...

Jag har välsignats med så fina vänner i mitt liv som jag är så tacksam över. Två stycken fin fina finaste fyller år nu i dessa tider och efter som jag går en textillinje så kan man ju inte förvänta sig annat än mjuka paket... Det skulle ju bara bli konstigt annars!

En uppgift vi måste göra i skolan är ett monogram så jag förhörde mig om den ena fin fina finaste och fick hennes initialer. Kan ni tänka er, hon gav mig dem först i fel ordning sen ringde hon mycket nervöst och rättade till det och undrade vad jag egentligen skulle ha det till. Här ser du!! Och jag tänker inte berätta vad bokstäverna står för :-)



Den andra fin fina finaste fick tre vackra och viktiga ord på ett kuddfodral:





Material:
Jag fyndade gamla fina babylakan med spetskant på Myrorna, 10kr/styck, som jag klippte och sydde till lite så jag fick några kuddfodral som jag sen broderade med bomullsgarn. Bomullsgarnet har jag fått av min mamma. Alltså är dessa presenter något så fint som återbruk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar