torsdag, mars 24

en fin lampa

Den här skapelsen är inte min egen. Den bytte jag till mig. Två virkade blommor mot den här förträffliga lampskärmen. Vilket kap! Samtidigt som jag gjorde min egen så gjorde en klasskompis till mig den här:


Jag tycker att det är en sån häftig ide att göra som hon gjort. Hon började med en naken lampskärm. Tog vliselin (tror det stavas så) i två lager, där emellan lade hon små blommor och blad, sen strök hon så att det fastnade. Fäste detta på skärmen, hur vet jag inte riktigt. Satt på ett lager av nån slags tyll. Runt kanterna fäste hon ett uppklipps skosnöre


Så fint och så uppfinningsrikt och Sååå Återbruk!!
Och jag är så glad att den är min!
Tack snälla!

(A woman in my class made this lampshade. It became mine through a swap. Two chrochet flowers for the lampshade. It's made out of an old stripped lampshade frame, vliselin, flower petals and leaf that she picked, old bobbinet and a shoestring. So inventive and creativ. And I am happy it's mine!)

1 kommentar:

  1. Men guuuuuuuuud va fint det blev med en liten lampa i den!!!!! :DD Älskar A-M kreativiet som hon inte vet om ännu ;))) Ses imorgon! Puss o kram

    SvaraRadera