tisdag, mars 22

Virkad matta?

Planen är att detta ska bli en matta. Hur stor den blir får nystanet avgöra. Hittade detta jättefina melerade stränggarn i garnförrådet i skolan. Var tvungen att fråga om jag fick köpa det, vilket jag naturligtvis fick. Jag blev liksom bara så förvånad över att ingen annan hade köpt det innan mig. Så innan jag fick tag i läraren för att fråga bar jag omkring på det rädd att nån annan skulle få tag i det annars :-) Det är en massa, massa trådar som bildar garnet. I alla möjliga gröna nyanser, men även lite blå och gula så det får så fina skiftningar. Virkar med virknål 9 så det är ganska tungt och jag får lätt lite ont i armen. Men där är tacksamt att virka med för det arbetet växer så snabbt.


Den ska bli oval... håller inte formen helt men vad gör det?!?! Är det hemmagjort ska det väl ändå synas!!

(I found this beautiful mixed colored yarn in the school yarn supplyroom. And again fell in love!! I was so afraid someone else would see what I saw so I took it and was carrying it around with me before I got a chance to ask my teacher if I could buy it. It's gonna turn into a rug, the size is dependen on how far the yarn will take me. The shape is suppose to be an oval... almost an oval at least. It's such a heavy yarn (made up of many, many, many threads) so I'm using a 9 mm hook. Heavy on my arm as well!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar