lördag, mars 5

En speciell klänning till en speciell dag till en speciell person

Helt plötsligt kom en inte så liten förfrågan efter att jag ganska länge MER eller mindre skämtsamt erbjudit mig. Men inte trodde jag på riktigt att jag skulle få frågan att göra något så ärofyllt!! Efter frågan kom en bild på en klänning som fallit denna speciella person i smaken, efter detta trillade denna speciella persons mått in och sen var det bara att sätta i gång att konstruera mönster och sy upp klänningen i lakansväv. Det var faktiskt inte så besvärligt som jag trott... Klänningen ska nu provas, det nålas, klipps, ritas, antecknas, fotas, sen åker den av och resan går vidare till tygbutiken för att inhandla det riktigt tyget. Oooo, nu börjar det bli spännande på riktigt!!!


Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar