onsdag, mars 2

Virkning som man kan hänga i öronen.

Mitt senast virkprojekt ser ni här. Tada!!


Örhängen helt enkelt, gick snabbt att göra och blev faktiskt snygga med.De är ca 6 cm i diameter. De är virkade med ett entrådigt ullgarn, troligen fårö, som jag köpte på tradera i höstat. Garnet funkar inte riktigt till sjalar och sånt för det är ganska stickigt men så här i öronen funkar det utmärkt. Har 7-8 nystan i olika färger kvar så det kan bli en hel del örhängen till slut... vem vet?!

För att stärka dem gjorde jag en sockerlösning jag hittat på nån sida på internet. Hälften varmt vatten och hälften socker. Det blev hur klibbigt som helst!! Dagen efter hade de fortfarande inte torkar riktigt utan klibbade bara så jag skjölde ur dem lite snabbt sen blev de hur stabila som helst.

Mönstret är hämtat ur den här boken: Väldigt virkat av Erica Laurell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar