fredag, mars 18

Den röda sjalen

Den röda sjalen jag började på förr förra helgen fick ett helt naturligt slut. Garnet tog nämligen slut. Tror jag först nu börjar förstå hur mycket garn som faktiskt går åt till en sjal... Ganska mycket! Jag hade brunt mohair garn hemma så jag fortsatte virka en kant runt om för att den skulle blir ännu lite större. Efter 4 varv tog även det garnet slut! Som den är nu är den väldigt söt men lite för liten för att använda, den ligger liksom inte kvar på axlarna. Får se vilken garn jag hittar i garnkorgen härnäst som jag kan fortsätta virka med...
Så här ser den ut i alla fall.


Jag var i Linköping i helgen när jag hade stor besök hemifrån. Hittade ett jättefint ullgarn åp Garn Extrem tror jag affären heter, vid St Lars kyrkan. Planen var att virka en till sjal, en STOR sjal! Så jag satte igång, på min favorit sida Ravelry hittade jag ett mönster på ryska!!! Men tack och lov fanns det ett diagram med så jag kunde klura ut hur jag skulle gå till väga. Och det gick bra. Mönster kom fram som det skulle...

... men, den slukar garn! Kommer aldrig att bli nån stor sjal med de två nystanen jag köpte. Så det blir till att riva upp det hela och hitta ett mycket luftigare mönster. Men men, jag tycker bilden känns så mycket Vår att jag är glad i alla fall!

(I started to crochet a shawl a few weeks ago. It was so much fun! Found a pattern with a "chart", could that be the right word? Not a written pattern, instead you chrochet by looking at chart, anyway... Never thought I could do it but obviously I could. Unfortunately the yarn finished before the shawl was done, so I continued with a brown mohair yarn instead, but it also finished quite fast. I'll see what yarn I find to continue with... :-)
I'm new a this crochet thing but I really like it!! Wanted to do a green shawl as well, found a pattern in russian!!, thankfully there was a chart as well. But it think it will take a lot more yarn to finish than I have so I'll try to find a more "airy" pattern that won't swallow up so much yarn.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar